woensdag 29 september 2010

Mijn fiets

Dit is mijn fiets.

Het is een Trek Soho S. Hij is bedoeld als stadsfiets, heeft maar een versnelling en mooie Bontrager race lite bandjes. In de stad kom je overal doorheen en op langere afstanden is hij heel fijn.
Wel heb ik er al meteen wat dingen aan veranderd. Hij heeft nu twee bidon-houders, een ingekort stuur, een smaller zadel en de ketting-beschermer is eraf. Het stuur was in het begin wel opvallend breed en dat kwam nooit helemaal uit met door de stad zoeven. Op een bepaald moment reed ik alleen nog maar met m'n handen op m'n stang. Toen heb ik het stuur met een buizen-snijder ingekort en hij bevalt me veel beter zo. De ketting-beschermer raakte verstrikt in m'n broek en boog toen om dus die is ook weggehaald. Tenslotte heb ik er een harder zadel opgezet want de originele was wel erg comfortabel. 
Toen ik na een paar weken door de stad reed is mijn ketting losgeraakt en in m'n as geraakt. Resultaat was dat er een paar spaken los waren en dat het dus lopen werd naar huis. Meteen de volgende dag heb ik 'm naar de winkel gebracht en nu rij ik weer op een nieuw achterwiel. Gelukkig had ik nog garantie!
Ik heb er nog over na zitten denken om 'm fixed te maken, maar dat heb ik bij nader inzien toch maar niet gedaan. Soms is het gewoon heel fijn om niet te hoeven trappen, vooral bij bochten of als je van een heuvel af komt.
Een keer in de twee weken haal ik hem uit elkaar, maak ik het frame schoon, poets ik alles op en zet ik de assen in de olie. Daarbij span ik meteen de ketting, want ik wil niet dat hij nog een keer in m'n as komt te zitten. 
Ondanks dat ik er wat aan heb veranderd toen ik hem kreeg is het een hele fijne fiets en ik laat dan ook geen kans voorbij gaan om er op door Rotterdam (en omstreken) te racen.
Ik hoop nog lange tijd op deze fiets de straten van ons metropool onveilig te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten